دانشگاه علوم پزشكي قم همزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقاي شبكه بهداشت و درمان قم كه تا آن زمان، به عنوان يكي از مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران فعاليت ميكرد و متولي امور بهداشتي و درماني قم بود، به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم شكل گرفت. همزمان، موافقت اصولي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با ايجاد دانشكدههاي پرستاري و بهداشت اعلام گرديد، تا اينكه در سال 1376 با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد. پس از آن، در سال 1377، شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجو در رشته كارداني بهداشت محيط موافقت نمود و نخستين گروه از اين دانشجويان در بهمنماه 1378 مشغول به تحصيل شدند. مرحله بعد، آموزشي شدن شش بيمارستان تابعه دانشكده، شامل بيمارستانهاي حضرت زهرا (س)، كامكار عربنيا، نكويي هدايتي، كودكان فاطمي سهاميه و ايزدي، حضرت معصومه و تبديل آنها به مراكز آموزشي درماني بود كه در سال 1379به تصويب وزارت متبوع رسيد. سپس، پذيرش دانشجو در رشتههاي كارداني اتاق عمل و كارداني بهداشت حرفهاي در سال 1381 مورد موافقت شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي قرار گرفت.
رياست دانشگاه
دفتر رياست
هيات امناء
دبيرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان
بازديدکنندگان اين صفحه: | 70233 |
---|---|
بازديدکنندگان امروز: | 1291 |
کل بازديدکنندگان: | 19650163 |
بازديدکنندگان آنلاين: | 13 |
زمان بارگزاري صفحه: | 0.3276 ثانيه |
وظايف و اختيارات هيأت امنا دانشگاه الف ـ تصويب آئيننامه داخلي. ب ـ تصويب سازمان اداري مؤسسه براساس ضوابطي كه به پيشنهاد وزارتخانههاي مربوط با هماهنگيسازمان مديريت و برنامه ريزي به تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي خواهد رسيد. ج ـ بررسي و تصويب بودجه مؤسسه كه از طرف رئيس مؤسسه پيشنهاد ميشود. د ـ تصويب بودجه تفصيلي دانشگاه. هـ تصويب حسابها و ترازنامههاي سالانه دانشگاه . و ـ تصويب نحوه وصول درآمدهاي اختصاصي و مصرف آن. ز ـ تعيين حسابرس و خزانهدار براي دانشگاه . ح ـ كوشش براي جلب كمكهاي بخش خصوصي و عوائد محلي اعم از نقدي، تجهيزاتي، ساختماني با رعايت ضوابط مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي. ط ـ تصويب آييننامههاي مالي و معاملاتي كه بر حسب مورد پس از تأييد وزارتخانه مربوط قابل اجرا ميباشد. ي ـ پيشنهاد ميزان فوقالعادههاي اعضاي هيأت علمي و غيرهيأت علمي (كارشناسان و تكنسينها) كه بر حسب مورد پس از تأييد وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشكي قابل اجرا ميباشد. ك ـ تعيين نحوه اداره واحدهاي توليدي، خدماتي، كارگاهي و بهداشت و درماني مؤسسه در چهارچوب ضوابطي كه به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد. ل ـ تعيين ميزان پرداخت حقالتحقيق، حقالتدريس، حقالترجمه، حقالتأليف و نظاير آن. م ـ بررسي گزارش مؤسسه كه از طرف رئيس دانشگاه ارائه ميشود. ن ـ تصويب مقررات استخدامي اعضاي هيأت علمي دانشگاه كه به منظور هماهنگي پس از تأييد وزارتخانه مربوط قابل اجرا خواهد بود. |