پیام سلامتی
در هر مكان و به هر شكلی كه می‌توانيد به فعاليت بدنی بپردازيد. اين فعاليت‌های پراكنده فرصتی مناسب برای حفظ و ارتقای سطح سلامتی شماست.
آمار بازدید کنندگان
بازديدکنندگان اين صفحه: 2606945
بازديدکنندگان امروز: 1725
کل بازديدکنندگان: 17404937
بازديدکنندگان آنلاين: 5
زمان بارگزاري صفحه: 0.4680 ثانيه
اخبار > سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت


  چاپ        ارسال به دوست

سومین جشنواره ملی رسانه های سلامت

آموزش سلامت با هدف ترغيب مردم به اينكه بخواهند سالم باشند، بدانند چگونه سالم بمانند، براي حفظ سلامت فردي و اجتماعي اقدام نمايند و در موقع لزوم طلب كمك كنند؛ جزء لاينفك سيستم ارائه خدمات بهداشتي به شمار مي رود.
در اين ميان با استفاده از ابزارها و سيستمهاي آموزشي مناسب، يادگيري سريعتر و مؤثر تر مي گردد و بخشي از اين سيستمها مربوط به انتخاب رسانه هاي آموزشي مناسب است.
رسانه های جمعی یا عمومی و به تعبیـر دیگر وسایل ارتباط جمعی اصطلاح فارسی شده واژه لاتین«Medium» است که جمع آن«Media» می باشد. رسانه به معنی هر وسیله ای است که انتقال دهنده فرهنگ ها و افکار عده ای باشد و اکنون آن چه مصداق این تعریف است وسایلی همانند: روزنامه ها، مجلات، رادیو، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، CDها، ویدئو و... می باشند. بطور كلي رسانه به كليه امكاناتي اطلاق مي گردد كه مي توانند شرايطي را در محيط آموزشي به وجود آورند كه تحت آن شرايط يادگيرندگان قادر باشند اطلاعات، رفتار و مهارتهاي جديد را با درك كامل بدست آورند. بعبارت ديگر رسانه ها، افراد، ابزار يا موقعيت هايي هستند كه بوسيله آنها پيام ارائه مي شود.
در دو دهه اخير، فناوري نوين ارتباطات و اطلاعات با دگرگون ساختن ابزارها و شيوه هاي توليد و انتشار اطلاعات و همچنين فراهم آوردن بستر تبادل و نشر آسان و گسترده اطلاعات موجب تحولات بنيادين در رسانه ها و آثار مختلف گرديده است. ابزارهاي حاصل از اين فناوري نوين، از سويي شيوه هاي پديد آوردن و نشر بسياري از آثار علمی، فرهنگی و فناوری را دگرگون ساخته و از سوي ديگر رسانه ها و اشکال تازه اي از آثار علمی، فرهنگي و هنري راپديد آورده است که تا سال هاي پاياني قرن گذشته ميلادي، سرعت و وسعت دامنه انتشار، جذابيت، تنوع و حجم محتواي قابل انتشار توسط آنها در تخيل ارباب رسانه ها نيز نمي­گنجيده است.
بدين ترتيب امروزه نه تنها رسانه هاي جديدي همچون رسانه هاي اينترنتي (پايگاه هاي اطلاع رساني اينترنتي، خدمات و بستر هاي مختلف اينترنتي) و بسته هاي نرم افزاري رسانه اي در مدت زماني کوتاه، گوي سبقت را از سينما، کتاب و مطبوعات ربوده و در رقابت با راديو و تلويزيون فراگير ترين و مؤثر ترين ابزار نشر محتوا، اطلاع رساني و اطلاع يابي به شمار مي آيند، بلکه با فراگير شدن پديده هاي نوظهوري چون پيامک، گفتگوي برخط (CHAT)، اجتماعات مجازي برخط و بازي ها و سرگرمي هاي ديجيتال، وسعت و عمق اثر ابزارهاي ارتباطي و اطلاعاتي بر شئون مختلف زندگي بشر صد چندان شده است.
نخستین و دومین جشنواره و نمایشگاه رسانه های تصویری و دیجیتال سلامت با رویکرد بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر سلامت و با اهداف آموزش همگانی با تاکید بر ترویج شیوه زندگی سالم، ایجاد جایگاهی برای عرضه و ارزیابی رسانه های تصويري و دیجیتال سلامت و فراهم کردن محیطی به منظور ‌ایجاد همدلی و هم افزایی بین پدید آورندگان آثار حوزه سلامت برگزار گردید.
تجربه ی حاصل از برگزاری نخستین و دومین جشنواره و نمایشگاه رسانه های تصویری و دیجیتال سلامت و استفاده از مستندات گرداوری شده در این زمینه، مسیر را برای برگزاری سومین جشنواره رسانه های تصویری و دیجیتال سلامت هموار نمود. این جشنواره می تواند بصورت پایگاهی مستمر، نسبت به جمع آوری آثار و هدایت جشنواره های مختلف سلامت کشور اقدام و جایگاهی جهت هدایت و راهبری تولیدکنندگان و ارائه شاخصها و الگوهای ارزیابی آثار باشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر   


١٣:٣٠ - چهارشنبه ١٧ آبان ١٣٩١    /    شماره : ٩٦٩٤    /    تعداد نمایش : ٤٤٣٢



خروج